Hop til hovedindholdet

Onsdag d. 15. maj 2024 kl. 15:00 til 18:30

Torsdag d. 25. april 2024 kl. 12:00

Sted

Messecenter Vesthimmerland (lokale: Jupiter), Messevej 1, 9600 Aars Messecenter Vesthimmerland (lokale: Jupiter)
Messevej 1
9600 Aars

Mellemformer og de foreløbige erfaringer i Vesthimmerlands Kommune

Formål: at videndele de foreløbige erfaringer med mellemformer i Vesthimmerlands Kommune

Velkomst v/ Skole- og Dagtilbudschef Anders Norup
Anders Norup vil redegøre for arbejdet med Stærke Fællesskaber, som implementeres i Vesthimmerlands Kommune 1. august 2024.

Det fremadrettede arbejde i Center for Psykologi og Pædagogik (PPR) v/ afdelingsleder Jørgen Casparsen
CPP er en central del af mellemformsklasserne, hvor både psykologerne og de pædagogiske konsulenter er med i læringsforløb, feedback til medarbejderne i klasserne samt i læringssamtalerne med UCN. Jørgens oplæg er med udgangspunkt i tilbageblikket, men også et fremadrettet blik mod næste skoleår.

Pædagogisk analyse v/ adjunkt Pernille Nielsen, UCN
I Vesthimmerlands Kommune skal der i næste skoleår oprettes fællesskabsteams/inklusionsteams på skolerne. Disse teams skal introduceres til Den Pædagogiske Analysemodel, som har til formål at fremme forståelsen af det pædagogiske læringsmiljøs betydning.

Social læring oplæg v/ Catrine Nielsen UCN
En kompetencepakke/forløb, som CPP introducerer medarbejderne i mellemformsklasserne i.
Katrine Nielsen vil i sit oplæg komme ind på social læring, som handler om at træne de færdigheder, som er vigtige for at blive forstået, forstå andre og danne relationer.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >