Hop til hovedindholdet

Programmering med Micro:bit

Vis lignende arrangementer

Arrangementsbeskrivelse

Programmeringsguiderne fra #ProgrammeringNaturligvis tilbyder kompetenceudvikling tæt på praksis. Her kommer en programmeringsguide ud på din skole og afvikler et programmeringsforløb. Du har som lærer en aktiv rolle i undervisningen og deltager sammen med eleverne, men du behøver ikke vide noget om programmering for at booke en fagdag – den del klarer guiden. Skolen kan med fordel frigøre andre faglærere, så de også kan deltage i undervisningen denne dag.

I dette forløb vil eleverne blive præsenteret for basale fagtermer inden for programmering. Dette vil de i forbindelse med brugen af Micro:bit en microcomputer, der kan programmeres til at udføre simple målinger.

Forløbet består af 2 dele. Første del består primært i at forstå hvordan en Micro:bit programmeres. Anden del består af enkelte øvelser hvor eleverne skal udføre simple målinger.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >